Czy funkcjonariusz publiczny powinien reklamować prywatną firmę?

Czy funkcjonariusz publiczny powinien reklamować prywatną firmę?

16 kwietnia 2024 Wyłączono przez Biuro PZSMiG

Kilka dni temu zadałem pytanie „Czy udział reprezentanta Straży Miejskiej w reklamie, konkretnej marki rowerów, jest działaniem etycznym?”

Czas udzielić odpowiedzi.

To, co przeczytacie poniżej, jest moją prywatną opinią. Macie święte prawo, przyjąć ją do wiadomości, bądź nie, zgodzić się z nią, bądź nie. To będzie wyłącznie wasza decyzja. Ja przedstawiam, podkreślam wyłącznie własną opinię.

Na początku była reklama. Reklama rowerów.

Możecie ją zobaczyć tu https://www.facebook.com/share/v/oQpQKQSgEvcLpcGb/

Jak widzicie, Komendant Straży Miejskiej w Pruszkowie, występuje w filmiku reklamującym konkretną markę rowerów elektrycznych Jobobike.

Filmik jest króciutki, ma zaledwie 56 sekund.

Niestety – budzi wątpliwości.

Wątpliwości, które mogą postawić pod znakiem zapytania sens udziału w nim funkcjonariusza publicznego.

Straż Miejska w Pruszkowie używa elektrycznych rowerów Jobobike. Ma też wykupiony serwis tychże rowerów. O tym dowiadujemy się z relacji. Dowiadujemy się, jakie są zalety rowerów (w sumie każdych, nie tylko reklamowanej marki).

Nie wiemy, czy testowano rowery innych marek, a jeżeli tak to, jak one wypadły, bo przecież jakiś powód wyboru tej, a nie innej marki musiał być.

Takie działanie daje szanse złym ludziom. Szanse na kwestionowanie uczciwości tego rozwiązania. Aż strach myśleć… bo jak łatwo mogą pojawić się oskarżenia o dowolną formę korupcji.

A przecież funkcjonariusz publiczny powinien wystrzegać się korupcji w każdej postaci oraz zwalczać wszelkie jej przejawy.

To jest słabe, to może być ocenione jako nieetyczne.

Chciałbym postawić wyraźną granicę, pomiędzy informacją o tym, że straż miejska używa sprzętu konkretnej marki, a tym, że zakupu dokonano w tej a nie innej firmie, która w dodatku robi z tego content reklamowy.

Kiedy taka granica istnieje, przekaz jest bez zastrzeżeń.

Nie wątpię w uczciwość i rzetelność Pana Komendanta. Nie wątpię, bo nie mam ku  temu podstaw. Ale … ten filmik pozostawia niesmak.

Przedstawiciel instytucji publicznej reklamuje prywatny biznes.

Po co dawać okazję do działania złym ludziom.

 

P.I.